بتری بتری .

بتری

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت

انتخاب مقصد از میان بهترین شهرهای ایران برای مسافرت، به دلیل تنوع مقاصد گردشگری، امری دشوار و صد البته شیرین است که مشتاقان سفر با آن مواجه هستند. تنوع اقلیم و آب‌ و‌ هوای کشور چهار فصل ایران، امکان سفر در هر فصل از سال را برای عاشقان سفر مهیا کرده است. با این اوصاف برای رقم‌ زدن سفری متفاوت و به‌ یادماندنی، عزم جزم از شما و معرفی مقاصد بی‌ نظیر و دوست‌ داشتنی ایران از ما.

شاید به جرات می توان گفت که هیچ فصلی به اندازه بهار حال و هوای سفر ندارد. در فصل بهار فرصت استفاده از بهترین هوای سال فراهم می شود و هیچ چیز بهتر و بیشتر از سفر در فصل بهاز جذابیت ندارد. در فصل بهار بهتر است از کدام شهر ایران دیدن کنیم؟

 

اولین شهری که در فصل بهار حتماً باید از آن دیدن کنید شهر شعر و ادب و زیبایی های ایران یعنی شیراز است. شیراز بهار نارنج ایران که پر از زیبایی های تکرار نشدنی است. شیراز جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارد و بهترین زمان سفر به آن هم فصل بهار است چرا که فرصت دارید در بهترین هوای شیراز به دیدار از آثاری همچون تخت جمشید، مقبره کوروش و پاسارگاد بپردازید.

حتی اگر قبلا به کیش سفر کرده باشید، مطمئن باشید برای بار دوم یا چندم باز هم حسابی به شما خوش می‌گذرد. علتش این است که هم می‌توانید کنار ساحل بنشینید و از سکوتی که با صدای موج‌ها می‌شکند لذت ببرید، و هم این امکان را دارید که با ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز خودتان را مشغول کنید، به‌ویژه در مسافرت نوروزی که هوا برای پیاده‌روی و ورزش عالی‌ست.

اگر دلت می خواهد سفری کوتاه مدت و با بودجه کم به یک منطقه خوش آب و هوا داشته باشی، فارا گشت به شما چشمه کوه گل دنا را پیشنهاد می‌ دهد. چون این منطقه دارای کوه‌ های سرسبز و زیبا و البته چشمه های آب فراوان است. دنا از جمله بهترین مناطق گردشگری ایران از لحاظ گیاهی و جانوری نیز به حساب می ‌آید.

در تابستان امسال پیشنهاد می کنیم مقصد سفرتان را به سمت چهارمحال و بختیاری تغییر دهید و به دیدار از کوهرنگ بروید. منطقه ای که هم آب معدنی معروفی دارد و هم دشت لاله های وازگونش زبان زد خاص و عام است. کوهرنگ در حوالی شهرکرد قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر در حدود 91 کیلومتر است. اما پیش از آنکه بخواهید از زیاد بودن راه گلایه کنید، باید به شما بگوییم که طی کردن هر مسیری برای رسیدن به کوهرنگ ارزشش را دارد. پس تعلل نکنید و راهی سفر شوید.

در فصل پاییز هم دیگر خبری از گرمای سوزان کویری نیست و می تواند علاوه بر لذت بردن از گرمای لذت بخش کویر در روز، شبها هم به تماشا و رصد ستارگان در کویر مرنجان بپردازید و خاطراتی تکرار نشدنی از سفر در پاییز با خود به همراه بیاورید.

مقصد بعدی که برای سفر در پاییز می خواهیم به شما معرفی کنیم، جنگل های النگدره است. همه طبیعت را برای سرسبزی و تازگی آن دوست دارند، اما آخرین باری که در فصل پاییز به یک منطقه جنگلی سفر کرده اید چه زمانی بوده است؟ اصلا چنین تجربه ای دارید؟

شهرهای جنوبی به دلیل آب‌‌ و هوای نسبتاً معتدل جزء بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار محسوب می‌شوند. شهر کاشان نگین اصفهان، مهد گلاب ایران، سالانه مقصد گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری است. بناهای تاریخی چون خانه طباطبایی‌ ها، باغ فین و … و باغ‌های پر شکوفه آن‌ ها در فصل بهار، منظره‌ ای زیبا برای بازدیدکنندگان رقم می‌ زنند.

تصور جاده‌ها، کوه‌ها و مناظر طبیعی پوشیده از برگ‌های زرد، نارنجی و طلایی درختان برای هرکسی جذاب است. زیبایی‌های استان گیلان از جمله شهر رشت در فصل پاییز دوچندان می‌شود. نظاره رنگین‌کمان‌های بزرگ پس از باران‌های خیره‌کننده در جنگل‌ها و باغ‌های رشت از تجربیات فراموش‌نشدنی است‌. گردش در جاهای دیدنی رشت که در ادامه آمده‌اند، پیشنهادی ویژه برای دوستداران هوای خنک پاییزی است.

شهر سبلان .شهر آبهای درمانی .گاومیش گولی .سرعین .بش باجلار .قوتور سوئی .ایلاندو.ساری سو .ابدرمانی پهنلو .و…و…و…مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی وهزار جای دیدنی که تو کل عمرتون ندین در ضمن کل تبریزی ها کلا اردبیلن و تبریز رو جای گردشگری اعلام میکنیم البته شمای نویسنده بگین نگین اردبیل مهمانهای خاصی دارن که از کردستان واصفهان و اونور دنیا که کیش باشه میان واسه ابهای طبیعشون واسه اردبیل .

https://www.4shared.com/u/uI4bzO1V/SibylLara1.html

https://www.indiegogo.com/individuals/34895300

https://www.mixcloud.com/SibylLara1/

https://www.sbnation.com/users/SibylLara1

https://unsplash.com/@sibyllara1

https://www.evernote.com/shard/s604/sh/ad2ad045-bed1-8cd4-67e2-314fdfdaf6a2/bb8V8VESIiJtTiVcR154ACEuTm1EncVziQpMAH98moyCqIYZLs9DV1XIhg

https://www.liveinternet.ru/stat/hamrahtrip.ir/

https://knowyourmeme.com/users/sibyl-lara

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/cd3167bb-f5e5-492a-a13f-ccd70cffba2d/Sibyl-L

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/SibylLara1

https://justpaste.it/2kzb1

https://www.atlasobscura.com/users/sibyllara1

https://trello.com/u/sibyllara1

https://www.diigo.com/user/sibyllara1

https://www.blogtalkradio.com/sibyllara1

https://www.viki.com/users/sibyllara1_477/about

https://visual.ly/users/SibylLara1/portfolio

https://slides.com/sibyllara1

https://500px.com/p/sibyllara1?view=photos

https://www.mapleprimes.com/users/SibylLara1

 
https://hamrahtrip.ir/

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۱۳:۲۹ توسط:بتری موضوع: نظرات (0)