بتری بتری .

بتری

چگونه با ماشین شخصی به خارج از کشور سفر کنیم؟

چگونه با ماشین شخصی به خارج از کشور سفر کنیم؟

اگر قصد مسافرت با خودرو شخصی خود در کنار خانواده تان را دارید، هیچ دلهره ای به خود راه ندید که شرایط سختی برای انجام این کار وجود دارد. سپس پیش از هر چیزی در خصوص مدارک ثابتی که برای سفر به هر طریقی و اصطلاحا خروج از کشور نیاز است، در این بخش بخوانید. برای استفاده از حمل خودرو برون شهری از خودروبر استفاده می کنند اما اوضاع برای جابجایی خودرو در خارج از مرز کمی متفاوت است.

 

قدم اول: کاپوتاژ ماشین

کاپوتاژ به معنی اخذ مجوز خروج برای خودروهای شخصی است؛ پس این مورد یکی از مهمترین فعالیت هایی است که برای سفر به خارج از مرز باید انجام دهید. دو روش برای کاپوتاژ ماشین وجود دارد:
مراجعه به گمرک نزدیک به شهر یا محل سکونت
اقدام با کمک یکی از کارگزاران گمرک

مدارک لازم برای اخذ مجوز خروج از کشور با خودرو شخصی

  • مدارک ماشین
  •  مدارک شناسایی مالک
  •  فیش های پرداختی برای کاپوتاژ

زمان اعتبار کاپوتاژ خودرو

برگه مجوز خروج از کشور با خودرو شخصی، حدود یک سال اعتبار دارد. نکته مهم این است که جواز مذکور برای ماشین به ثبت می رسد نه برای شخص، پس در صورت فروش وسیله نقلیه خود باید شخصا نسبت به ابطال آن اقدام کنید؛ توصیه می شود برای حفظ موارد امنیتی حتما این کار را انجام دهید.

 

قدم دوم: دریافت گواهینامه و پلاک بین المللی

شما پس از کاپوتاژ کردن، نیاز به دریافت سه مدرک زیر دارید که برای اخذ آن باید به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی یا یکی از نمایندگان معتبر آن مراجعه کنید:
گواهینامه بین المللی
کارت خودرو برون مرزی
پلاک ترانزیت خودرو شخصی

مدارک لازم هنگام مراجعه به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی
برگه کاپوتاژ
پاسپورت
گواهینامه رانندگی
• 2 قطعه عکس

 

قدم سوم: دریافت بیمه خودرو کاپوتاژ بین المللی

پس از طی همه مراحل بالا در مرحله آخر باید نسبت به دریافت بیمه خودرو اقدام کنید؛ اما دقت کنید که قانون های مربوط به بیمه برای ورود به کشورهای مختلف یکسان نیست. شما برای مسافرت با وسیله نقلیه خود به این کشور زیبا، نیاز به پرداخت هیچ مبلغی برای بیمه ماشین ندارید.

امیدواریم توانسته باشیم ابهامات شما را در زمینه جابجایی خودرو رفع کرده باشیم. شما می توانید از خدمات خودروبر پارس برای جابجایی خودرو به صورت برون شهری و درون شهری استفاده کنید. خودرو بر بهترین مرکزی است که در ایران خودروی شما را از نقطه ای به نقطه دیگر جابجا می کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۶:۰۸ توسط:بتری موضوع: نظرات (0)