بتری بتری .

بتری

خطر ابتلا به بیماری جدی با ورود عطر به دهان

خطر ابتلا به بیماری جدی با ورود عطر به دهان

استون و الکل با اختلالات رایحه در دهان با اختلالات سیستم عصبی مرکزی ارتباط دارند. برخی از مواد شیمیایی موجود در عطرها با اختلال نقص توجه ، بیماری آلزایمر ، زوال عقل ، بیماری التهابی روده و بیماری پارکینسون مرتبط هستند. خطرات سرطان با استفاده از عطر در دهان بسیاری از عطرها حاوی مواد سرطان زا هستند از جمله بنزیل استات ، لیمونن و متیلن کلراید. بنزیل استات با یکی از کشنده ترین انواع سرطان ، سرطان لوزالمعده مرتبط است ، و عطر در دهان به طور بالقوه خطر سرطان را ایجاد می کند.

مسمومیت عطری

به دلیل قوانین مختلف ، تولیدکنندگان عطر از اشتراک "اسرار تجاری و ترکیبات مخفی" عطرهای تجاری خود منع شده اند. این ترکیبات توسط رقبا افزایش و کاهش یافت و مصرف کنندگان از مسمومیت با عطر رنج بردند. اما باید گفت که مقصر تولید کننده یا فروشنده عطر نیست ، اما هدف از این پرونده نوعی سیاست تجاری است. تقریباً هر عطری که به صورت تجاری فروخته می شود با مواد شیمیایی مختلفی پر شده است که برخی از آنها در بسته بندی محصول ذکر نشده است بنابراین مطمئن شوید که عطر به دهان نمی رسد.

 

از آنجا که برخی از مواد فعال موجود در عطرها تبلیغ نمی شوند ، نگرانی های اصلی در مورد واکنش های شیمیایی عطرها پس از ورود عطر به دهان در بدن وجود دارد.

 

مسمومیت با رایحه ممکن است با عطر در دهان شما اتفاق بیفتد خبر خوب این است که آسیب فوری و غیرقابل جبران ناشی از استفاده کوتاه مدت از عطر یا ادکلن - به اصطلاح "مسمومیت با عطر" - نادر است. اما قرار گرفتن در معرض بوهای موضعی می تواند باعث حساسیت پوستی و آسیب های مزمن شود. بنابراین ، توصیه می کنیم از خرید مکان های معطر غیر قابل اعتماد ، فروشگاه های سایه دار ، فروشندگان و موارد مشابه استفاده نکنید.

 

روش های مراقبت از عطر نیز مهم هستند و بهتر است در مورد آنها مطالعه کنید.

 

بیایید نگاهی دقیق تر به موارد اضطراری پزشکی که ناشی از ورود دهان محصولات معطر است ، بیندازیم.

پس از ورود عطر در دهان

پس از ورود عطر در دهان ، چه زمانی باید بلافاصله کمک بگیرید؟

بیشتر عطرها حاوی مقادیر زیادی اتانول هستند اتانول نوعی الکل است که انسان نباید از طریق خوراکی مصرف کند. بنابراین ، اگر به طور تصادفی مقداری از عطر به دهان شما راه یافت ، باید سریعاً با 115 یا پزشک تماس بگیرید. در این فاصله ، یک میان وعده کوچک از کربوهیدرات یا شکر میل کنید تا قند خون شما به طور خطرناکی پایین نیاید. اگرچه ممکن است گرفتن عطر در دهان ترسناک باشد ، اما بسیار اتفاق می افتد و با انجام اقدامات لازم بیشتر کودکان بهبود می یابند. علائمی که ممکن است فرد نسبت به یک محصول معطر واکنش جدی نشان دهد و در صورت مشاهده باید با اورژانس وارد دهان شده و برای مسمومیت با عطر به اورژانس مراجعه کند.

v13_ft0g.jpg

 

علائم ورود عطر به دهان:

 

  • آلودگی خواب یا سطح انرژی پایین
  • گیجی
  • سرگیجه
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • لکنت زبان
  • افزایش ضربان قلب

نگرانی در مورد ورود عطر در دهان

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم ، سمی ترین ماده عطر ادکلن زنانه و مردانه ، اتانول یا ایزوپروپیل الکل است. از الکل در عطر به عنوان ابزاری برای حفظ و تثبیت رایحه مورد نظر استفاده می شود. این الکل ها سمی هستند و اگر بیش از 30 میلی لیتر با عطر دهان بلعیده شود ، ممکن است علائم بالا یا بدتری ایجاد کند. اگر هنگام قرار گرفتن در معرض عطر خاصی متوجه قرمزی ، خارش یا تحریک در سینوس خود شوید ، ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. ماده ای در آن.

 

علائم ورود عطر به دهان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سنسورهای تنفسی که باعث خس خس یا آسم می شوند.

محرک هورمونهایی که سیستم غدد درون ریز را مختل می کنند.

مواد مخربی مخربی که با گذشت زمان در بدن شما جمع شده و به سیستم تولید مثل شما آسیب می رسانند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، اکثر سازندگان عطر قادر به گنجاندن این سموم در بسته بندی خود نیستند. با این حال ، مواد دیگری مانند فتالات ، استایرن ، گالاکسولید کاتیونیک و سایر کتونهای مشک ، اتیلن گلیکول ، استالدئید و اکسی بنزون ??وجود دارد که همه ما ، به ویژه مادران باردار ، باید مراقب آنها باشیم و احتیاط کنیم که به دهان وارد نشویم.

درمان مسمومیت: عطر وارد دهان می شود

اگر عطر به طور تصادفی در دهان مقادیر خاصی از عطر قرار گرفت ، توصیه می شود با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید. پس از معاینه ، پزشک ممکن است اعلام کند که مقدار کمی عطر به دهان وارد شده و با نوشیدن آب کافی ، خوردن میان وعده و احتیاط ، مشکل برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که تشخیص این مشکل فقط باید به پزشک خود بسپارید. در مواردی که عطر به مقدار زیادی به دهان وارد شود ، می توان از فرد مربوطه در بیمارستان مراقبت کرد. در این مدت مایعات و میان وعده های زیادی به قربانی داده می شود تا از کاهش قند خون جلوگیری کند. طی 48 تا 72 ساعت ، هرگونه خطر ورود عطر به دهان برای این رویداد ، تحت نظر پزشک معالج از بین می رود.

اکثر مردم معتقد نیستند موادی مانند شوینده ها ، اسپری ها ، رقیق کننده ها ، بنزین ، چسب ها (چسب های مایع ، خمیر فرش و ...) و اسپری رنگ غیرقانونی است و ممکن است مورد سو mis استفاده قرار گیرد.

اسپری ها و عطرهای خانگی اسپری ها و عطرهای خانگی مانند اسپری های رنگی ، اسپری های نرم کننده مو ، اسپری های نرم کننده پارچه ، جلا و اسپری های خوشبو کننده باید وارد دهان شوند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۴۱ توسط:بتری موضوع: نظرات (0)