بتري بتري .

بتري

نكات اساسي براي مواظبت از نوزادان در خانه

نكات اساسي براي مواظبت از نوزادان در خانه

اصول رسيدگي به كودكان و نوزادان بسيار خاص است. در مورد نوزادان مي توان به چند نكته ديگر نيز اشاره كرد. از جمله نوازش و ماساژ كودك، استحمام منظم نوزاد با احتياط و همراهي شخص دوم، گرفتن ناخن نوزاد و شستشوي لباس نوزاد. همه اصول خاص خود را دارند كه بايستي به صورت منظم صورت پذيرد.

https://v.gd/saHZK1

6 اصول مواظبتي در كودكان سنين بالاتر

مواظبت از كودكان در سنين بالاتراصول نحافظت از كودكان و نوزادان بسيار خاص است.

 در مورد اصول رسيدگي به بهداشت كودكان رعايت موارد زير مهم است:

 

 مسافرت و رژيم غذايي كودكان

خواب كودكان

مراقبت از پوست در اصول نگهداري از كودكان

بازي كودكان

عادت غذايي در اصول نگهداري از كودكان

استحمام كودك

اصول رسيدگي كودكان با نوزادان متفاوت مي‌باشد. در ادامه به مراقبت كودكان سنين بالاتر مي‌پردازيم.

 

1) مسافرت و رژيم غذايي كودكان

كودكان بر اساس يك برنامه ريزي درست و اصولي رشد بهتري خواهند داشت. بهتر است هنگام مسافرت نيز اين رژيم غذايي رعايت و از پر خوري كودكان جلوگيري گردد.

 

2) خواب كودكان

والدين بايستي بدانند يك خواب كوتاه روزانه مي تواند در خواب شبانه كودك تاثير مثبت داشته باشد. ايجاد يك برنامه روزانه منظم در خواب كودكان مي‌تواند ضمن حفظ آرامش در رشد جسمي آنان نيز تاثير گذار باشد.

 

3) مراقبت از پوست در اصول مواظبت از كودكان

كودكان برخلاف افراد بزرگسال داراي پوست ظريفي هستند. براي كودكان استفاده از كرم ضد آفتاب ويژه كودكان هنگام خروج از منزل از ضروريات است.

 

4) بازي كودكان

امروزه انجام بازي در كودكان نقش مهمي دارد و كارشناسان معتقدند استفاده از بازي هاي فكري مي توانند به پرورش مغز كودك كمك فراواني كند. بهتر است بازي هاي كودكان به گونه اي باشد كه كودك را وادار به تحرك جسمي و ذهني كند.

 

5) عادت غذايي در اصول رسيدگي به تفريح كودكان

در اين مورد سعي كنيد به كودكان خود بياموزيد كه به جاي خوردن تنقلات بازاري بهتر است به خوردن برخي از ميوه جات و سبزيها روي بياورند. تغذيه كودك در رشد آنان تاثير مستقيم خواهد داشت.

 

6) استحمام كودك

از مسائل و اصولي كه در توجه به كودكان مهم مي باشد مسئله نظافت و پاكيزكي كودكان مي باشد كه بايستي بر مبناي اصول و برنامه ريزي مشخص انجام گردد. بهتر است كه برنامه استحمام كودك به صورت منظم و هر چند روز يكبار و يا روزانه انجام پذيرد.

 

 

سخن آخر

 

در اين نوشته ما به بررسي اصول رسيدگي به نيازهاي مختلف كودكان پرداختيم. برنامه مواظبت همه جانبه كودك از بدو تولد تا پايان دوران كودكي بهتر است بر مبناي اصول خاص خود و تحت نظر كارشناسان و پزشكان متخصص كودك صورت پذيرد. رعايت اين اصول توسط خانواده مي‌تواند كمك بزرگي در حفظ سلامت و رشد جسمي و ذهني كودك داشته باشد. اگر از پرستار در منزل استفاده مي كنيد بهتر است در اين مورد با پرستار كودكتان هماهنگي هاي لازم صورت پذيرد.

https://genius.com/KurtisMclea2

https://www.pinterest.com/kurtismclea/

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fm-i-m.ir

http://google.com.ar/url?q=http%3A%2F%2Fwww.m-i-m.ir

https://www.pearltrees.com/kurtismclea2#item572633725

https://www.magcloud.com/user/kurtismclea2

https://www.atlasobscura.com/users/kurtismclea2

https://www.4shared.com/u/xEIBRmd0/KurtisMclea2.html

https://www.tripadvisor.in/Profile/666kurtism

https://askubuntu.com/users/1763450/kurtis-mclea?tab=profile

https://profile.hatena.ne.jp/fgdfs455/profile

https://my.desktopnexus.com/KurtisMclea2/

https://www.mixcloud.com/KurtisMclea2/

https://community.windy.com/user/kurtismclea2

https://www.creativelive.com/student/kurtis-mclea?via=accounts-freeform_2


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۳:۲۷ توسط:بتري موضوع: نظرات (0)

دسته موتور خودرو چيست؟ با علائم خرابي آن آشنا شويد

دسته موتور خودرو چيست؟ با علائم خرابي آن آشنا شويد

دسته موتور خودرو چيست؟

 

دسته موتور يكي از قطعات كوچك اما مهم در خودرو بوده كه نقش حفظ تعادل خودرو و تحمل وزن بالاي موتور را دارد. اين قطعه نوعي بست و وسيله‌اي براي نگهداري موتور مي‌باشد. با وجود اين قطعه، موتور در حالت تعادل قرار مي‌گيرد. همچنين نقش دسته موتور خودرو را در كنترل و مهار ضربات موتور بايستي جدي گرفت. پس موتور خودرو توسط دسته موتور در جاي خود استقرار يافته و حركات اضافه انجام نمي‌دهد.

انواع دسته موتور ماشين

 

دسته موتور در خودروهاي متفاوت جايگاه متفاوتي دارد. دسته موتور برخي خودروها در بالا يا پايين و برخي ديگر حتي در طرفين جاي مي‌گيرد. براي مثال در خودروهايي با موتور عرضي (ديفرانسيل جلو) از سه دسته موتور (دو دسته در پايين و يك دسته در بالا) و در خودروهايي با موتور طولي از دو دسته موتور در دو سمت موتور استفاده شده است. همچنين تعداد دسته موتور به كار رفته در خودرو نيز به مدل آن بستگي دارد.  حال آنكه دسته موتورهاي گوناگوني توليد و در خودروها به كار رفته است. به طور كلي رايج‌ترين آن‌ها دسته موتور هيدوليكي، لاستيكي، فنري و صلب يا فلزي مي‌باشد.

علائم خرابي دسته موتور خودرو

 

عملكرد سالم دسته موتور، نقشي حياتي در صحيح كار كردن موتور احتراق داخلي دارد  و خرابي آن سيستم خودرو را با مشكل جدي رو به رو مي‌كند. بدين رو هرگونه نشانه‌اي كه مي‌تواند علائم خرابي دسته موتور خودرو باشد را بايستي بسيار جدي گرفت. در صورتي كه نشانه‌هاي زير را مشاهده كرديد، حتما عملكرد دسته موتور را بررسي كرده و نسبت به تعويض سريع آن اقدام كنيد:

افزايش ارتعاشات

 

از رايج‌ترين علائم خرابي دسته موتور، افزايش لرزش خودرو مي‌باشد. اگر موتور خودرو را روشن كرده و متوجه افزايش صدا و لرزش بيش از حد معمول شديد، بايستي دسته موتور را بررسي كنيد. اين نشانه، خبر از فرسوده شدن دسته موتور مي‌دهد. درواقع با فرسودگي و آسيب ديدن، خاصيت ضدلرزش آن ضعيف شده و لرزش موتور بيشتر احساس مي‌شود. افزايش ارتعاشات منجر به توليد صدايي بيش از حد معمول در موتور نيز مي‌شود كه اگر براي مدت طولاني ادامه يابد، موتور به شدن آسيب مي‌بيند.

صداي ضربه و كوبش

 

دسته موتور فرسوده اغلب تپش يا كوبيدگي در محيط اطراف يا داخل محفظه موتور ايجاد مي‌كند. اين صدا به علت حركت بيش از حد موتور و تماس آن با ساير قطعات است كه منجر به صداهاي ضربه‌اي كاملا محسوس مي‌شود.

پوسيدگي دسته موتور

 

با گذشت زمان، دسته موتور خودرو فرسوده شده و آسيب مي‌بيند. با مشاهده‌ي آسيب‌هايي چون پوسته پوسته شدن، ترك خوردن، تاب خوردگي و… بايستي اين قطعه را تعويض نماييد.

https://mub.me/AjrjA

علت خرابي دسته موتور

 

حال كه با علائم خرابي دسته موتور آشنا شديد، بهتر است بدانيد كه چه چيزي باعث ايجاد اين خرابي مي‌شود. علل گوناگوني براي از خراب شدن دسته موتور‌ها وجود دارد كه به بررسي برخي از آن‌ها مي‌پردازيم:

گذر از دست اندازها با سرعت بالا

 

اگر به دست اندازها توجه نداشته و با سرعت از آن‌ها عبور كنيد، فشار بسياري به دسته موتور وارد مي‌كنيد. اين عمل دسته موتور شما را با آسيب جدي روبه‌رو كرده و تهديدي براي موتور به حساب مي‌آيد.

تيك آف زدن

 

تيك آف زدن آسيب‌ بسياري به قطعات و سيستم خودرو همچون خرابي سيستم كلاچ، آسيب گيربكس، مشكل در موتور و شكستن دسته موتور مي‌شود. بدين رو از تيك آف زدن با خودروي خود بپرهيزيد.

تكنيك‌هاي غلط رانندگي

 

فشار آوردن به دنده‌ها و استفاده نادرست از كلاچ مي‌تواند باعث آسيب جدي به دسته موتور خودرو شود. همچنين دستي كشيدن و دور زدن در سرعت بالا سبب ايجاد آسيب به دسته موتور مي‌شود. تمرين تكنيك‌هاي درست رانندگي باعث افزايش طول عمر دسته موتور و ساير اجزاي خودرو مي شود.

دسته موتور بي‌كيفيت

 

هيچگاه از قطعات بي‌كيفيت و نامرغوب استفاده نكنيد. دسته موتور بي‌كيفيت به سرعت خراب شده و ممكن است آسيب جدي به موتور وارد كند.

نصب غلط دسته موتور

 

درست است كه مي‌توانيد دسته موتور را خودتان نصب كنيد؛ اما بهتر است كه نصب آن را به متخصصي واجد شرايط بسپاريد. زيرا نصب غلط دسته موتور مي‌تواند سبب خراب شدن آن شود.

تصادفات و جابه‌جايي دسته موتور

 

حتما پس از تصادف، به بررسي آسيب‌هاي داخلي مانند خرابي پايه موتور و همچنين آسيب‌هاي سطحي بپردازيد. همچنين قبل از خريد خودروي جديد و قبل از رانندگي در جاده، مطمئن شويد كه از سابقه جاده‌اي خودرو آگاه بوده و تمامي قطعات همچون دسته موتور در وضعيت سالمي مي‌باشند.

نشت روغن موتور بر روي دسته موتور

 

اگر متوجه هر گونه نشتي در موتور خود شديد، بايد اقدامات لازم را براي تعمير نشتي انجام دهيد. به عنوان مثال، روغن موتور مي تواند باعث نرم شدن لاستيك شود و منجر به خرابي دسته موتور خودرو شود.

افزايش سن و ساييدگي

 

يكي از دلايل رايج خرابي دسته موتور، بالا رفتن سن و سايش آن است. دسته‌هاي موتور معمولا از لاستيك ساخته مي‌شوند. اين ماده در طول زمان مستعد ساييدگي بوده و ممكن است خاصيت ارتجاعي خود را از دست بدهد. در نتيجه عملكرد سالم خود را از دست مي‌دهد و نمي‌تواند به وظيفه‌ي خود به درستي عمل كند.

 

علت خرابي دسته موتور خودرو

مشكلات ناشي از خرابي دسته موتور ماشين

 

بدون توجه به كيفيت دسته موتور خودرو، تمامي اين قطعات پس از استفاده شروع به فرسودگي مي كنند و در نهايت نياز به تعويض دارند. تعويض نكردن دسته موتوري كه از عمر خود گذشته است مي تواند منجر به مشكلات زير شود:

خطرات جاده‌اي

 

اگر دسته موتور از موتور جدا شود، ديگر پشتيباني موثري وجود نخواهد داشت. در صورتي كه قطعات ديگر به دليل سايش دسته موتور بشكنند يا از بين بروند، قطعات آسيب ديده مي توانند براي شما و ساير رانندگان خطري ايجاد كنند.

منبع: بازار يدكي

 

https://www.4shared.com/u/qb0bcB9z/PennyReid22.html

https://www.indiegogo.com/individuals/36575684

https://www.mixcloud.com/PennyReid22/

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/166c3fc5-72d7-4fe2-99cd-8b737a7c4085/Neha-A

https://buyandsellhair.com/author/pennyreid22/

https://www.sbnation.com/users/PennyReid22

https://www.liveinternet.ru/stat/bazar-yadaki.ir/

https://unsplash.com/@pennyreid22

https://www.evernote.com/shard/s414/sh/e6897def-9dea-4a6e-9439-95a26574d64f/DP6sH0miR0PJu94ThOlKsMkdbGaNCuhRUhE2b8-WVTYfq1u0PTs_ORFoeg

https://justpaste.it/6ij4h


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۳:۳۹ توسط:بتري موضوع: نظرات (0)