بتری بتری .

بتری

علت شکستن خود به خود شیشه چیست و چه باید کرد؟

علت شکستن خود به خود شیشه چیست و چه باید کرد؟

آیا یک صفحه شیشه ای یا درب شیشه ای به طور ناگهانی در دفتر شما شکسته یا منفجر شده است؟ رایج نیست، اما با توجه به افزایش روزافزون شیشه ای که امروزه استفاده می شود، گزارش های منظمی از شکستن خود به خود شیشه وجود دارد.

پیش از این در وبسایت HYPERLINK "https://zymaco.net/" HYPERLINK "https://zymaco.net/"zyma به بررسی علل احتمالی شکستن و شکستن ناگهانی پانل‌های شیشه‌ای به خودی خود پرداخته ایم و اگر این اتفاق افتاد چه کاری باید انجام دهید.

 

 

چه چیزی می تواند باعث شکستن خود به خود شیشه شود؟

در اینجا مواردی را بررسی می کنیم.

 

لبه های شیشه آسیب دیده

در حالی که شیشه در حال جابجایی، بسته بندی، حمل و نقل یا نصب در محل است، ممکن است لبه شیشه بریده یا بریده شود. آسیب ممکن است قابل مشاهده نباشد، حتی ممکن است در داخل مسیر لعاب پنهان شود.

در حالی که هیچ شکستگی فوری رخ نمی دهد، با گذشت زمان و با انبساط و انقباض شیشه، تمرکز استرس می تواند در اطراف این نقاط ایجاد شود و این ممکن است باعث منفجر شدن یا ترکیدن صفحه شیشه شود.

 

تماس قاب با شیشه

روش‌های نصب نامناسب می‌تواند باعث تماس شیشه با وسایل و اتصالات در سیستم قاب شود. به خصوص در مورد شیشه های خارجی، شیشه اغلب به دلیل تغییرات دما منبسط و منقبض می شود.

 همچنین می تواند به عنوان مثال به دلیل حرکت ساختمان یا بادهای شدید در معرض حرکت قرار گیرد. عدم استفاده صحیح از درزهای لعاب، واشرها، بلوک‌های تنظیم، بسته‌کننده‌های لعاب، که همگی به "بالشتک" شدن شیشه و جلوگیری از تماس شیشه با فلز کمک می‌کنند، ممکن است بعداً منجر به آسیب دیدن سطح یا لبه شیشه شود.

به شیشه فشار وارد کنید و ممکن است شیشه به طور ناگهانی پاره شود یا از کار بیفتد.

 

عیوب داخلی و آخال های نیکل سولفید

انواع مختلفی از آخال ها در شیشه فلوت وجود دارد که می تواند باعث نقص شود - همچنین به عنوان سنگ شناخته می شود. یکی از مواردی که بیشتر مورد بحث قرار می گیرد، سولفید نیکل است - یک مسئله شناخته شده در شیشه های سخت شده (همچنین به شیشه سکوریت و گاهی اوقات شیشه ایمنی نیز گفته می شود).

 در حالی که شیشه در طول تولید از نظر حرارتی سفت می شود، آلاینده های نیکل کوچک با گوگرد واکنش نشان می دهند. در ابتدا، اینها به شکل کوچکتر باقی می مانند و در طول خنک شدن در جای خود ثابت می شوند.

با این حال، با گذشت زمان گنجایش سولفید نیکل منبسط می شود و تنش های داخلی ایجاد می کند که منجر به شکستگی شیشه می شود.

 

این شکستگی‌ها اغلب با شکل «?» یا «الگوی بال‌های پروانه» مشخص می‌شوند (یک جفت چندضلعی در کنار یکدیگر، تصویر زیر را ببینید). اینها معمولا در مرکز یا نقطه کانونی شکستگی قرار دارند.

 

 

سایر علل احتمالی شکستن شیشه

 

در صورت وجود شک و یا اطمینان از علت شکستگی پانل سخت شده، پانل می تواند توسط متخصصان شیشه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. اگر به این نیاز دارید، شیشه شکسته باید برای بررسی نگهداری شود. سایر دلایل احتمالی شکستن ناگهانی صفحات شیشه ای سخت شده می تواند به دلایل زیر باشد:

 

  • تنش ها و تغییرات حرارتی به ویژه با شیشه های در معرض عناصر
  • ضخامت شیشه نسبت به اندازه و هدف آن ناکافی است
  • ایرادات طراحی
  • تولید ضعیف و فرآیندهای سخت شدن
  • هنگام شکستن خود به خود شیشه چه باید کرد؟

 

در تجربه ما، غیر معمول نیست که یک پانل شیشه ای در یک دفتر که ناگهان به خودی خود بیرون می زند، در محل باقی بماند. با این حال، شیشه پایدار نخواهد بود.

 بسیار مهم است که مختل نشود و فقط توسط متخصصان مدیریت شود. حتی اگر شیشه های سخت شده به دلایل ایمنی به قطعات کوچک تبدیل می شوند، تکه های بزرگ اغلب هنوز می توانند کنار هم بمانند و خطرناک باشند.

 شما باید اطمینان حاصل کنید که هر کسی که در نزدیکی است پاک شده است، موانع و علائم هشدار دهنده نیز باید در اطراف منطقه نصب شود تا اطمینان حاصل شود که هر کسی به منطقه دسترسی ندارد.

 

سپس باید با یک شرکت لعاب با تجربه مانند شیشه پریسم تماس بگیرید تا پانل شیشه شکسته را پاک کنید. به یاد داشته باشید، اگر می خواهید پنل شیشه ای توسط متخصصان شیشه آنالیز شود، به شرکت لعاب کاری اطلاع دهید تا شیشه شکسته را حفظ کند.

 پس از برداشتن پانل شیشه ای، باید اندازه گیری هایی برای سفارش پانل شیشه ای جدید انجام شود. در حالی که پانل در حال تولید است، منطقه باید روشن بماند.

 

گزینه های تولید و جایگزین هایی وجود دارد که می تواند به کاهش حضور ناخالصی هایی مانند سولفید نیکل کمک کند - به عنوان مثال، پانل های شیشه ای خیساندن حرارت. شما باید با شرکت شیشه سازی خود در مورد گزینه های موجود و هزینه ها صحبت کنید.

https://www.liveinternet.ru/stat/zymaco.net/

https://unsplash.com/@rayahume9

https://www.evernote.com/shard/s355/sh/ab7fcfa2-7987-d87d-3376-1c30f41ea623/59107f5d0d486d62603d0e10f06a1738

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/19e71b7c-757b-4c82-b423-222f510ac1c1/Asha-R

https://www.fanfiction.net/u/15581061/

https://seekingalpha.com/user/57258511/comments

https://giphy.com/channel/RayaHume9

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/VianaRidd4

https://justpaste.it/52x13

https://www.atlasobscura.com/users/rayahume9

https://disqus.com/by/rayahume9/about/

https://8tracks.com/rayahume9

https://audiomack.com/rayahume9

https://www.authorstream.com/RayaHume9/

https://www.diigo.com/user/rayahume9?query=%40zymaco.net

https://trello.com/u/rayahume9

https://www.blogtalkradio.com/rayahume9

https://visual.ly/users/rayahume9/portfolio

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۲۶ توسط:بتری موضوع: نظرات (0)