بتری بتری .

بتری

صف طولانی خانواده‌ها برای دریافت وام طلا / وام یک روزه، 5 ماهه شد

صف طولانی خانواده‌ها برای دریافت وام طلا / وام یک روزه، 5 ماهه شد!

 

صدای ژنراتور برق کر کننده است. چند پله بالا جایی برای نشستن در سالن بزرگ مربع شکل وجود ندارد. همه صندلی‌ها توسط اشخاصی اشغال می‌شود که بدهی 2-3 میلیون تن طلا دارند.

 

همه داستانی دارند. یکی اجاره معوقه دارد، دیگری زنی با سنگ کلیه دارد و به دنبال ترتیب پول عمل است. یکی تحصیلات دانشگاهی ندارد و دیگری بیکار و درمانده برای هزینه‌های زندگی است ...

 

صف طولانی از جستجو تا ژانویه

همه از دم بلند عصبانی هستند و غر می‌زنند. این یک دستگاه رسید نیست، یک علامت یا کتیبه هم نیست و هیچ چیزی برای راهنمایی مشتریان سرگردان وجود ندارد. هرکسی که وارد پیشخوان می‌شود از پیشخوان به پیشخوان می‌رود و از شخصی به شخص دیگر سوال می‌کند.

 

در سمت چپ ورودی، یک کارمند میانسال پشت پرده پلاستیکی ضخیمی نشسته و در یک جلد بزرگ دفتر یادداشت اسکناس را می‌نویسد و دریافت می‌کند. روی دیوار نوشته شده است که متأسفیم که مشتریانی را که ماسک ندارند قبول می‌کنیم، اما کارمندان Tak و Tuk Bank ماسک بر صورت دارند.

 

 

دیگری از ترس خود از فروش طلا و افزایش دوباره قیمت‌ها صحبت کرد. در میان این گفتگوهای پراکنده، برخی افراد وام گرفتن را متوقف می‌کنند و از درهای شیشه‌ای شعبه مرکزی بانک کارگشای بیرون می‌روند.

زنی با چادر مشکی می‌پرسد: "حالا بیایید یک اسم بنویسیم، نوبت ما کی است؟" کارمند بی تاب در 23 ژانویه جواب می‌دهد.

 

مردی سر خم کرده و فریاد می زند: "گرفتن وام همیشه یک روز طول می‌کشید، حالا دسامبر است؟"

 

کارمند با آرامش پاسخ داد: "تقاضا افزایش یافته است." وی گفت: "اگر می‌خواهید تا آن زمان نام خود را بگویید." مرد دست و پا چلفتی فریاد می زند: «پیام ناآگاهانه! بنویسید و به دیوار بکوبید تا مردم چرا نکنند. من از ساعت 8 صبح در بانک نشسته‌ام و اکنون ساعت 11 است ...»

 

باز هم، کارمند می‌گوید که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. مرد بیشتر عصبی می‌شود: "آیا همه وسایل خانه توسط صاحبخانه انداخته شده و به حیاط پدرشان برده شده است؟" "چقدر کار برای نوشتن روی کاغذ دارید؟ آیا وام را در ژانویه می‌دهید؟"

 

مردی زیر لب می‌گوید: "آقا، آدم خیلی مشغول طلا فروشی است. حرکتی که بدتر هم نباشد ... "زن جوانی با پسری پاسخ می‌دهد:" شاید طلا متعلق به او نباشد. "من خودم طلاهای مادرم را قرض کردم و برای وام آمدم."

 

حراج سکه‌های بانک کارگشایی

شرایط پرداخت وام تغییر کرده است

گاوصندوق دارای تعداد زیادی طلای کودک، حلقه‌های ازدواج، گردنبند و صفحه‌های نازک است. این همه متعلق به خانواده‌هایی است که برای گرفتن وام‌های کوچک آمده‌اند. برای هر گرم طلا 100000 تن وام پرداخت می‌شود و مبلغ وام برای هر 30 گرم طلا 3 میلیون تن و برای 100 گرم طلا حداکثر 10 میلیون تن است.

 

این بانک حداقل 2 میلیون و حداکثر 10 میلیون تن وام طلا پرداخت کرده است. اکنون به نظر می‌رسد که با افزایش تقاضا، پایین تسهیلات پرداخت گسترده شده است. با این حال، مشتریان بر این باورند که جهش قیمت طلا باعث شده تا بانک در ازای گرفتن وثیقه با طلا، میزان وام‌ها را افزایش دهد.

https://www.silverscreenandroll.com/users/tala2021/

سایر شرایط وام طلا نیز تغییر کرده است. پیش از این بانک نرخ بهره وام را 11 درصد تعیین کرده بود اما اکنون نرخ بهره به 20 درصد تغییر کرده و برخلاف گذشته، بیش از یک سال دیگر نمی‌توان وام اعطا کرد.

 

این بانک چندین پیام پیوست شده به در و دیوار را تأکید کرده و تأکید می‌کند که عدم پرداخت وام در سررسید، شش درصد جریمه اضافی برای مشتریان در نظر می‌گیرد. علاوه بر این موارد، آن‌ها شرایط دیگری را نیز برای مشتریان تعیین می‌کنند.

https://tala.notepin.co/5----------inzfkvd

آن‌ها سند خانه یا اجاره، کد پستی دقیق، کارت هوشمند ملی، قبض تسهیلات به نام همسر یا متقاضی وام شما می‌خواهند. کسانی که مستأجر هستند و یا حساب کاربری به نام خود ندارند باید خود و یا صاحبخانه خود به اداره پست مراجعه کرده و تأیید کد پستی را دریافت کنند! ...

 

همه این شرایط برای مشتریان تا 10 میلیون تومان وام خوبی نیست. شخصی می‌گوید آنها یک میلیون تن طلای گرم را به عنوان وثیقه می‌گیرند و به ازای هر گرم 100000 تن می‌دهند و در آخر شما به آنها عذرخواهی می‌کنید!

 

یکی از مشتری‌ها در مورد تحریم بدنه کارت ملی و کاغذی با فیش صحبت کرد که حالا، یک سال بعد، روزی در جیبش شسته شد. یکی عصبانی می‌شود که صاحبخانه را به اداره پست می‌برد، این یک انتظار طولانی است.

 

دیگری از ترس خود از فروش طلا و افزایش دوباره قیمت‌ها صحبت کرد. در میان این گفتگوهای پراکنده، برخی از افراد وام می‌دهند و از درهای شیشه‌ای شعبه مرکزی بانک کارگشای بیرون می‌روند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۶:۰۳ توسط:بتری موضوع: نظرات (0)