بتری بتری .

بتری

منظور از کد بورس چیست؟

منظور از کد بورس چیست؟

 

کد سهام یک کد 8 بخشی است که از سه قسمت اول مخفف نام خانوادگی شما و پنج قسمت بعدی اعداد تصادفی تشکیل شده است. به عنوان مثال ، اگر نام خانوادگی شما مهدوی باشد ، کد سهام شما با این ترکیب ترکیب می شود: "Mahd 68833"

 

اگر می خواهید وارد بورس شوید باید کد سهام را ثبت و کد کنید. در حال حاضر کد ثبت نام و بورس اوراق بهادار به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود و به دلیل عدم موفقیت ، اگر برای ثبت نام و تبادل کد در شهر خود به روش دیگری نیاز دارید ، این کار را انجام می دهد. برای کد سهام ، باید در دو سیستم ثبت نام کنید. ویژگی آگاهی برای افزایش سهولت روند بورس اوراق بهادار ، امکان ثبت دیگر ساجام و کارایی ایجاد شده. شما باید به سادگی با مراجعه به سیستم Aware Express ثبت نام خود را تکمیل کنید. در ادامه ثبت نام ، آنچه را توضیح داد توضیح دهید ، اما قبل از هر چیز ، لازم است با سیستم SJAM و ضرورت کد SJAM آشنا شوید.

 

کد SJAM چیست؟

 

طبق قوانین و مقررات ویرایش شده توسط سازمان بورس ، برای ورود به بازار سرمایه و انجام صرافی دیگری ، هر شخص ابتدا باید در سیستم SJAM ثبت نام کند. سیستم SJAM به منظور تلفیق اطلاعات در بازار سرمایه و روشن ساختن خصوصیات و افراد حاضر در بازار سرمایه راه اندازی شده است. با ورود به سامانه Sejam.ir ، اگر بر روی گزینه انتخاب نام کلیک کرده یا مشخصات آن را وارد کرده و با پرداخت 10 هزار تومان ثبت نام کنید ، آن را تکمیل کنید.

 

به خاطر داشته باشید که ثبت نام SJAM در گذشته اختیاری بوده است. اما در حال حاضر این وظیفه سازمان بورس اوراق بهادار است که کاملاً بفهمد چه چیزی درست است و چه موردی توسط کد بورس ضروری است و هیچ کس بدون ثبت نام در این سیستم نمی تواند در بورس فعالیت کند. لازم به ذکر است که برای احراز هویت کد SJAM ، باید یکبار به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. احراز هویت آنلاین نیز ممکن است ذخیره شود. برای تأیید اعتبار کد بورس سهام SJAM ، لیست موجود در فروشگاه مورد نیاز برای تأیید را در وب سایت SJAM مشاهده کنید.

 

انواع روش های ثبت کد مبادله ای

 

همانطور که در قسمت قبلی ذکر شد ، از دو طریق ، به صورت حضوری یا آنلاین ، برای ثبت نام و کد بورس اقدام کنید. در روش رو در رو ، همه افراد در شهرهای خود با مراجعه به دفاتر پیشخوان مراحل ثبت نام را انجام می دهند و کد را مبادله می کنند. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید کد ویژه ای برای یک ویژگی خاص داشته باشید ، حتما به دفاتر پیشخوان مقابل همان کارخانه بروید. در سیستم آگاه اکسپرس لیستی از دفاتر پیشخوان منتخب کارخانه آگاه در اختیار شما قرار می گیرد.

 

در روش آنلاین نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان یا شعب نخواهید داشت. در این روش با ورود به سیستم ثبت نام کارگران بورس اوراق بهادار ، می توانید کد بورس خود را ثبت و دنبال کنید. اگر عنوان شما این است که اگر می خواهید از اطلاعات آگاهی فروشگاه بورس سهام استفاده کنید ، روی سیستم ثبت نام و کد کد بورس به نام ex.agah.com کار می کنید. در این روش ، شما باید تمام جزئیات و اطلاعات مربوط به هویت ، تحصیلات ، مشخصات بانکی و ... را به طور دقیق در سیستم وارد کنید و برای احراز هویت وارد کنید ، سپس وارد کنید.

 

احراز هویت چیست و چگونه انجام می شود؟

 

یکی از مهمترین و اجباری ترین مراحل ثبت کد و بورس سهام ، مرحله احراز هویت است. حال برای احراز هویت کد SJAM یا کد بورس اوراق بهادار به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و احراز هویت SJAM و کد بورس اوراق بهادار را با هم انجام دهید. برای این کار باید مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) را همراه داشته باشید. همچنین ، از شاخه های آگاه و بدون نیاز به پرداخت هزینه ، احراز هویت SJAM را بخواهید و صورت خود را تمام کنید مشخص کنید. رزومه آگاه همچنین امکان احراز هویت آفلاین را برای شما فراهم می کند. اگر SJAM را قبل از ثبت نام و احراز هویت انجام داده اید ، به سیستم Aware Express مراجعه کنید و ثبت نام خود را در یک مرحله ساده و امضای یک استاندارد الکترونیکی کامل کنید.

 

در اینجا چند سوال معمول در مورد کد بورس اوراق بهادار آورده شده است:

 

آیا می توان چندین کد سهام برای شخص در نظر گرفت؟

 

برای هر شخص (طبیعی ، حقوقی) فقط یک کد مبادله توسط سازمان مبادله صادر می شود. مکالمه ای که شما را مجبور می کند از ویژگی های مختلف ثبت نام و سیستم معلم خصوصی خود استفاده کنید ، اما نمی توانید به این معنی باشید که این کد کد دیگری در بازار سرمایه دارد. در واقع ، شما فقط اجازه استفاده از کدهای اطلاعاتی متعدد را می دهید ، اما کد سهام فقط یک بار صادر می شود و همان کد ملی است.

 

آیا کد بورس اوراق بهادار محدودیت سنی و تحصیلی دارد؟

 

در حال حاضر ، بر خلاف گذشته ، برای ثبت نام و دریافت کد بورسیه آنلاین محدودیت سنی و تحصیلی وجود ندارد. در هر نقطه از کشور ، توصیه می شود با مراجعه به شعبه تولید یا دفاتر پیشخوان ، مراحل ثبت نام و کد بورس خود را دنبال کنید. به خاطر داشته باشید که برای نوجوانان و کودکان (زیر 1 سال)

https://www.farsnews.ir/news/13991220000758/%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۲:۱۰ توسط:بتری موضوع: نظرات (0)