بتري بتري .

بتري

مزاياي طراحي بيوفيليك در محيط كاري

مزاياي طراحي بيوفيليك در محيط كاري

شكي نيست كه بازده و بهره‌وري يك كسب‌وكار به سلامت روحي و جسمي نيروي كار گره خورده است. به همين دليل سازمان‌هاي امروزي به دنبال ايجاد فضاي كاري دوستانه و صميمي براي نيروي انساني خود هستند. طراحي بيوفيليك با كمك شركت‌هاي طراح و مجري فضاي سبز راهكارهاي طبيعت‌گرايانه‌اي براي اين منظور ارائه كرده است. در ادامه با اين راهكارها آشنا مي‌شويم.

طراحي بيوفيليك به چه معني است؟

m2_2ni2.png

متن جايگزين: طراحي بيوفيليك | شركت ايده سبز

زندگي شهري با تمام جذابيت‌هايش خيلي زودتر از آن‌چه پيش‌بيني مي‌شد انسان را دچار كسالت كرده است. شايد در ظاهر صنعتي شدن زندگي مارا آسان‌تر كرده باشد؛ اما چيزهاي بسياري نيز از ما دريغ مي‌كند. چيزهاي ارزشمندي چون سلامت روحي و جسمي! انسان در عصر صنعت به ماشيني تبديل شده كه تمام نيازهاي فرامادي او به حاشيه رفته و ناديده گرفته مي‌شود. به عقيده معماران منظر و برنامه‌ريزان شهري، شهرهاي بيوفيلي راه‌حل نجات انسان مدرن از مشكلات روحي و جسمي ناشي از قطع ارتباط با طبيعت هستند.

ازنظر مفهوم لغتي، بيو به معناي "زندگي با عناصر زنده" و فيليا به معناي "عشق" است. در طراحي بيوفيليك تلاش مي‌شود شهرها به جايي مناسب براي گياهان سبز و ساير موجودات زنده مبدل شوند. مسئله جالب درباره طراحي بيوفيليك آن است كه در حال تبديل شدن به يك سبك زندگي است. معماري سبز يكي از اجزاي طراحي بيوفيليك است كه در طراحي دكوراسيون داخلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مزاياي معماري سبز در محيط كاري

 

متن جايگزين: مزاياي معماري سبز | شركت ايده سبز

كارمندان زمان زيادي از روز (غالباً مفيدترين زمان طي روز) خود را در محل كار سپري مي‌كنند. بر همين اساس نياز است كه در محيط شركت يك منبع آرامش و انرژي براي نيروي كار وجود داشته باشد. بيوفيليك با توجه به شناختي كه از احتياجات انسان و مزاياي معماري سبز دارد، به‌كارگيري آن را ضروري مي‌داند.

خوشبختانه كارفرماهاي امروزي متوجه اهميت نيروي انساني نه تنها به عنوان يك جزء سيستم، بلكه به عنوان هويت‌هاي انفرادي شده‌اند. اين مسئله موجب توجه بيشتر به تلاش براي به‌وجود آوردن حس تعلق در نيروي كار گشته. در ادامه به تعدادي از مزاياي معماري سبز در محيط كاري اشاره شده:

  • صرفه‌جويي در انرژي

گياهان با ايجاد عايق دمايي، درجه? هواي محيط را تعديل كرده و نياز به سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي را كاهش مي‌دهند. همچنين سيستم آبياري در معماري سبز به‌گونه‌اي طراحي مي‌شود كه آب مازاد ساختمان را صرف آبياري گياهان سيستم كند. سيستم آبياري گياهان در شبكه فضاي سبز ساختمان مي‌تواند از آب باران و برف تغذيه شود.

  • ايجاد عايق صوتي

اكثر مراكز اداري در مركز شهر واقع هستند. و اين يعني قرار گرفتن مداوم كارمندان در معرض آلودگي صوتي. شلوغي و سروصدا يكي از مشكلات بزرگ محيط‌هاي كاري واقع در مراكز شهري است. طراحي بيوفيليك مي‌گويد يك ساختمان سبز مي‌تواند تا حد زيادي آلودگي صوتي محل كار را كاهش دهد. گياهان به‌طور طبيعي قابليت جذب صداهاي اضافي محيط را دارند.

  • بهبود كيفيت هوا

آلودگي به يك معضل بزرگ در شهرها تبديل شده. باوجود تلاش شهرداري‌ها براي ايجاد فضاي سبز و محوطه سازي به‌منظور كاهش ميزان آلودگي، همچنان اين مشكل پابرجاست. طراحي بيوفيليك مي‌گويد معماري سبز به ما كمك مي‌كند علاوه بر تصفيه? هوا، هميشه به اكسيژن تازه دسترسي داشته باشيم.

طراحي بيوفيليك ترند روز طراحي فضاي اداري

 

متن جايگزين: طراحي بيوفيليك و ديوار سبز | شركت ايده سبز

وقتي صحبت از مد روز يا ترند مي‌شود اكثراً به مسائل بي‌اهميت و سطحي فكر مي‌كنيم. چيزهايي مثل لباس، نوع آرايش، سبك صحبت كردن، موسيقي و... اما آيا چيزهاي خوب و ارزشمند هم ممكن است زماني مد شوند؟

خوشبختانه امروز درك كافي نسبت به نياز انسان به تماس با طبيعت، زندگي سالم، شاد، پربار و معنادار به وجود آمده. توجه به سلامت روان نيروي انساني در محيط كار نشانه‌اي براي تصديق اين ادعا است. طراحي بيوفيليك پيشنهاد‌هاي خوبي براي بهبود كيفيت محيط كاري ارائه مي‌دهد كه در ادامه با آن‌ها آشنا مي‌شويم.

پارتيشن‌بندي به كمك ديوارهاي سبز

پارتيشن‌بندي در شركت‌ها براي ايجاد فضاهاي خصوصي و نيمه‌خصوصي صورت مي‌گيرد. معمولاً از پنل‌هاي شيشه‌اي، فلزي و پلاستيكي براي ايجاد پارتيشن استفاده مي‌شود. پيشنهاد طراحي بيوفيليك، جايگزين كردن پارتيشن‌هاي سبك قديمي با پنل‌هاي سبز است. براي اين منظور دو راهكار وجود دارد:

  • ايجاد ديوار سبز و موس وال روي پنل‌هاي قديمي
  • پارتيشن‌بندي به كمك ديوارهاي سبز پرتابل

هر دو روش فوق نتيجه يكساني خواهد داشت. توجه داشته باشيد كه پارتيشن‌بندي به كمك ديوار سبز تنها باعث زيبايي فضاي كار نمي‌شود. تصفيه هوا، تأمين رطوبت، كاهش صداهاي مزاحم و بهبود راندمان كاري از مزاياي ديگر ديوارهاي سبز بيوفيليك است. ساخت ديوار سبز يك روش كم‌هزينه براي تبديل يك محيط كاري افسرده به فضايي سالم و پويا است.

ايجاد اتاق سبز در محل كار

آيا درباره اتاق‌هاي سبز يا اتاق‌هاي اكسيژن چيزي شنيده‌ايد؟ جديداً خيلي از شركت‌ها براي كارمندان خود اتاقي به نام اتاق بازي ايجاد مي‌كنند. در اين اتاق كارمندان مي‌توانند بخشي از زمان آزاد خود را به بازي در كنار ساير همكاران مشغول شوند. به لطف طراحي بيوفيليك سازمان‌هاي پيشرو در حال ادغام اتاق بازي با اتاق سبز هستند. اتاقي كه در آن با كمك طراحي بيوفيليك عناصر طبيعي و سرگرمي درهم‌آميخته‌اند. تنفس اكسيژن خالص در كنار انجام بازي و كارهاي خلاقانه مي‌تواند تأثير بسيار مثبتي بر روحيه كارمندان داشته باشد. نيروي انساني سالم‌تر و خلاق‌تر، سازمان‌هاي موفق را پايه‌ريزي مي‌كنند.

ايجاد تراس گاردن و پشت‌بام سبز در ساختمان اداري

متاسفانه كمبود فضا يكي از مشكلات شايع در شركت‌ها و واحدهاي اداري است. براي رفع اين مشكل طراحي بيوفيليك پيشنهاد مي‌كند به سراغ فضاهاي فراموش‌شده برويم. فضاهايي مثل تراس، پاسيو و پشت‌بام كه معمولاً مورداستفاده‌ي حداقلي قرار مي‌گيرند. اين فضاها در طراحي بيوفيليك اهميت دوچندان پيدا كرده و نقش مهمي در سلامت نيروي كار ايفا مي‌كنند. كافي است با يك مجري و طراح فضاي سبز تماس بگيريد. اين‌گونه مطمئن خواهيد شد فضا و شرايط كافي براي ايجاد پشت‌بام سبز يا تراس سبز را داريد.

سخن آخر

در اين مطلب درباره‌ي اهميت و مزاياي طراحي فضاي سبز در محيط‌ كاري صحبت كرديم. طراحي بيوفيليك آن‌گونه كه عموم مردم تصور مي‌كنند تنها مختص به فضاي سبز بيروني و محوطه سازي نيست. در فضاهاي بسته آپارتماني، اداري، خانگي و ... مي‌توانيد با كمك طراحي بيوفيليك كيفيت زندگي را بهبود دهيد.

براي دريافت مشاوره رايگان درزمينه‌ي طراحي فضاي سبز و محوطه سازي با ما در مجموعه ايده سبز تماس بگيريد. امكان مشاوره رايگان از طريق شماره‌هاي 09121173266، 09126494926  و 02177245295  براي شما فراهم شده است.

منبع: سايت خوندني

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۳۰ توسط:بتري موضوع: نظرات (0)

نكات مهم نصب دوربين مداربسته اداري

نكات نصب دوربين مداربسته در پمپ بنزين ها

سيستم نظارتي و دوربين مداربسته در جايگاه هاي عرضه سوخت يكي از مهم ترين و حياتي ترين اجزا امنيتي به شمار مي آيد، دوربين مداربسته در پمپ بنزين بسيار مهم و ضروري مي باشد و نصب صحيح دوربين ها از اهميت زيادي برخوردار مي باشد و مهم تر از همه انتخاب نوع دوربين ها است

ابتدا بايد از نياز هاي جايگاه سوخت مطلع باشيم و اين كه در هر بخش از جايگاه سوخت چه اجزا مهمي وجود دارد، كه حتما بايد تحت پوشش قرار داده شوند

 

نقاط مهم جايگاه هاي عرضه سوخت از لحاظ نحوه نصب دوربين مداربسته

اصل اول اين كه همه جاي جايگاه بايد تحت نظارت دوربين مداربسته باشد و هيچ نقطه كوري وجود نداشته باشد.

بررسي نقاط مختلف جايگاه سوخت از نظر نحوه نصب دوربين مداربسته

?- قسمت اداري

?- محل استراحت كاركنان

?- سامانه هوشمند و تجهيزات آن

?- ساير بخش هاي جايگاه از قبيل رستوران و سوپر ماركت و كارواش و  … در صورتي  كه به صورت مجتمع خدماتي  رفاهي باشند

?- محل تخليه نفتكش

?- مخازن سوخت ( بنزين ، نفت گاز ، cng)

?- محوطه جايگاه

?- ورودي و خروجي هاي جايگاه

?- محل استقرار كارتخوان هاي پرداخت الكترونيك

??- نازل هاي عرضه سوخت

??- تجهيزات cng و مخازن آن

??- محل استقرار گاو صندوق و پول هاي نقد

 

چگونه سيستم پايدار و با كيفيت تري داشته باشيم ؟

توصيه مي شود حتما نور ورودي و خروجي جايگاه تقويت شود كه اين امر براي پلاك خواني در شب بسيار مهم است

براي ثبت پلاك خودرو ها در صورتي كه شما از دوربين با لنز و زاويه مناسب و قابليت WDR سخت افزاري استفاده كرده باشيد مي توانيد پلاك خودرو ها را در ورودي جايگاه ثبت كنيد ولي در صورتي كه در ورودي جايگاه پلاك خواني با درصد دقت بالا ميسر نشد خصوصا در شب شما مي توانيد براي ثبت پلاك در خروجي هاي جايگاه از پلاك عقب خودرو ها استفاده كنيد ، به دليل اين كه در سمت عقب خودرو نور مزاحم كم تري وجود دارد . و كار پلاك خواني با دقت بيشتري انجام مي شود .

براي ثبت پلاك خودرو ها در

صورتي كه شما از دوربين با لنز

و زاويه مناسب و قابليت WDR

سخت افزاري استفاده كرده

باشيد مي توانيد پلاك خودرو ها

را در ورودي جايگاه ثبت كنيد

بررسي بعضي از بخش ها از لحاظ دوربين مداربسته مي پردازيم

? بخش اداري نيازمند پوشش كلي و مناسب است و بسته به مكان و ابعاد آن مي تواند از دوربين هاي معمولي استفاده گردد . براي ساير بخش هاي  غير حساس نيز از همين منوال مي توان پيش رفت

بخش سامانه هوشمند و تجهيزات آن حتما بايد تحت پوشش دوربين، با مگاپيكسل بالا با ضبط ?? ساعته قرار بگيرد .

? محل تخليه نفتكش حتما بايد از دوربين با امنيت بالا استفاده شود ترجيحا دوربين، وندال استفاده شود و قابليت ضد انفجار داشته باشد . در اين بخش نيز حتما بايد از رزولوشن بالا و ضبط ?? ساعته استفاده گردد . به هيچ وجه از قابليت حساس به حركت در تنظيمات دوربين و دستگاه استفاده نگردد، به علت حساسيت فوق العاده ي تردد كاميون هاي نفتكش و خطرات موجود و الزام وجود فيلم ضبط شده ي تخليه سوخت، از سمت شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي، حياتي مي باشد

مخازن سوخت و تجهيزات CNG نيز  مانند بخش تخليه از اهميت بالايي برخوردار است و حتما از تجهيزات پسيو استاندارد و انتخاب دوربين با امنيت بالا با رزولوشن بالا و ضبط ?? ساعته استفاده شود

? براي دوربين هاي محوطه جايگاه ، توصيه مي شود از دوربين هاي تركيبي با لنز ثابت با ديد كلي و دوربين هاي گردان با تعريف نقاط و مسير هاي چرخش مناسب و مستمر استفاده شود

ورودي و خروجي هاي جايگاه سوخت بسيار مهم هستند ، دقت كنيد براي اين بخش حتما از دوربين هايي با لنز زوم مناسب جهت پوشش وقايع و تردد وسايل نقليه و ثبت پلاك آن ها استفاده شود . حتما اين دوربين ها بايد قابليت WDR سخت افزاري بالا داشته باشند .

توصيه مي شود حتما نور ورودي و خروجي جايگاه تقويت شود كه اين امر براي پلاك خواني در شب بسيار مهم است .

? براي ثبت پلاك خودرو ها در صورتي كه شما از دوربين با لنز و زاويه مناسب و قابليت WDR سخت افزاري استفاده كرده باشيد مي توانيد پلاك خودرو ها را در ورودي جايگاه ثبت كنيد ولي در صورتي كه در ورودي جايگاه، پلاك خواني با درصد دقت بالا ميسر نشد، خصوصا در شب شما مي توانيد براي ثبت پلاك در خروجي هاي جايگاه از پلاك عقب خودرو ها استفاده كنيد ، به دليل اين كه در سمت عقب خودرو نور مزاحم كم تري وجود دارد  و كار پلاك خواني با دقت بيشتري انجام مي شود .

 

 

? محل استقرار كارتخوان هاي پرداخت الكترونيك بسيار مهم است زيرا به دليل اشتباهاتي كه در اين مكان در حين پرداخت به وجود مي آيد بايد از پوشش كامل برخوردار باشد و حتما بايد از دوربين مناسب با رزولوشن بالا و زاويه نصب صحيح استفاده شود تا نظارت كامل و اصولي در اين بخش داشته باشيم

محل استقرار نازل ها را بايد از زاويه ي رو به رو و از زاويه بالا پوشش داد تا هم نحوه سوخت گيري و هم نحوه پرداخت وجه سوخت گيري به صورت كاملا مشخص باشد، كه اغلب اشتباهات در پرداخت بهاي سوخت و يا عدم پرداخت بهاي سوخت و ساير اتفاقات مهم و جايگاه در اين مكان اتفاق مي افتد . دقت شود كه زاويه رو به رو، براي پوشش  نازل است كه در صورتي كه كارت راننده جا ماند قابل پيگيري باشد كه اين امر، بسيار مهم و پر تكرار است و زاويه بالا براي كنترل نحوه سوخت گيري و كليت امر مي باشد

با پوشش كامل اين منطقه، از اغلب تخلفات مربوطه جلوگيري خواهد شد و كمك بسيار بزرگي به مديريت جايگاه مي كند

براي پوشش محل استقرار نازل هاي نفت و گاز حتما دوربين ها، بايد داراي لنز با ديد كلي و باز باشند و در ارتفاع بالا نصب شوند زيرا كاميون ها ارتفاع بيشتري نسبت به وسايل نقليه عادي دارند و در صورتي كه در ارتفاع پايين نصب شوند نقطه ي كور ايجاد خواهد شد

محل استقرار گاو صندوق و جمع آوري پول نقد را حتما با دوربين هاي مناسب و رزولوشن مناسب و ضبط ?? ساعته در نظر بگيريد .

يكي از آيتم هاي بسيار مهم در جايگاه هاي عرضه ي سوخت

پس از نصب و راه اندازي بايد به اين نكته توجه شود كه حتما دوربين هاي نقاط حساس با ضبط ?? ساعته تنظيم شود و به هيچ وجه روي حالت حساس به حركت، تنظيم نگردند

يكي از آيتم هاي بسيار مهم در جايگاه هاي عرضه ي سوخت ميزان نياز تعداد روز هاي ضبط دوربين ها است

طبق دستورالعمل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي حداقل بايد دو ماه ضبط مداوم صورت گيرد، بنابراين بايد مقدار ظرفيت هارد ديسك به خوبي محاسبه گردد و تنظيمات ضبط به صورت بسيار حرفه اي و دقيق انجام شود

با توجه به حساس بودن جايگاه عرضه سوخت از لحاظ اينكه يك مكان عمومي و استراتژيك محسوب مي شود حتما بايد دقت لازم به عمل آيد تا مشكلات امنيتي جايگاه كاملا مرتفع گردد ، اغلب مشكلات امنيتي و نظارتي جايگاه عرضه سوخت با در نظر گرفتن يك سيستم جامع

و حرفه اي رفع مي شود، در نظر داشته باشيد كه يكي از آيتم هاي رتبه بندي جايگاه هاي عرضه ي سوخت توسط شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي، سيستم نظارتي و دوربين مداربسته مي باشد كه از امتياز بالايي نيز برخوردار است

پس حتما نصب يك سيستم حرفه اي و استاندارد نظارتي و دوربين مداربسته هزينه نيست ، يك سرمايه گذاري بسيار عالي است كه سود آن را به راحتي احساس خواهيد كرد

 

نتيجه گيري

  1. در مقاله ي فوق درباره ي الزامات دوربين هاي مداربسته مورد استفاده در جايگاه هاي سوخت آشنا شديم . براي جلوگيري از ، از دست دادن تصاوير ضبط شده حتما از برند هاي معتبر دوربين مداربسته استفاده كنيد . به خدمات پس از فروش تجهيزات دوربين مداربسته توجه كنيد . دوربين ها را در نقاطي نصب كنيد كه بهترين ديد را براي پلاك خواني داشته باشند
  2.  . انواع دوربين مداربسته
  3. بهترين دوربين مداربسته
  4. دوربين مداربسته چيست؟
  5. تجهيزات دوربين مدار بسته

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۵:۲۰ توسط:بتري موضوع: نظرات (0)