بتري بتري .

بتري

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام 530

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام 530

در سال هاي اخير به خصوص يك دهه پيش كمتر كسي حاضر به خريد يك خودروي چيني حتي با قيمتي نزديك به خودروهاي ايراني يا فرانسوي بود و دليل اصلي آن كيفيت پايين، عملكرد ضعيف و استهلاك شديد آنها بود كه مشكلات زيادي را به همراه داشت. براي مشتريان خود همراه بود اما امروز خودروهاي چيني كيفيت خوبي دارند و شرايط بازار به گونه اي است كه خريد خودروهاي چيني براي بسياري از ايرانيان غيرقابل دسترس شده است!

 

 

q5_s08q.jpg

با گذشت زمان، طراحي هاي ناشيانه و زشت خودروهاي چيني جاي خود را به طراحي مستدل داده، ارگونومي ضعيف آنها بهبود يافته و كارايي كلي آنها در گذشته به طرز چشمگيري بهبود يافته و به محصولاتي تبديل شده است كه زماني مي توانستند با خودروهاي ايراني و فرانسوي رقابت كنند. نكردند، امروز در بازار خودروهاي گران قيمتي شده اند و خريدشان از توان بسياري از مشتريان خارج است. البته هنوز راه زيادي تا رسيدن خودروسازان چيني به كيفيت و اعتبار توليدكنندگان مطرح دنيا در پيش است، اما سرعت پيشرفت در صنعت خودرو به قدري شگفت انگيز است كه در حال حاضر در حال توليد محصولاتي جهاني هستند و قابل پيش بيني نيست. . اين سفر طولاني كه در مورد آن صحبت مي كنيم چه زماني طول مي كشد؟ يكي از ترفندهاي چيني ها براي جلب توجه و فروش محصولات خود در سال هاي اخير، علاوه بر تقليد از ظاهر خودروهاي معروف خارجي، استفاده از نام هاي مشابه و نزديك از محصولات معروف دنيا براي ذكر كيفيت و شهرت آن است.  لوازم يدكي ام وي ام امروزه براحتي در دسترس مي باشد و ميتوانيد با چيند كليك ساده فروشنده هاي زيادي را پيدا كنيد و از بين انها بهترين را براي خريد برگزينيد.

بررسي ام وي ام 530

چري A5 كه در بازار داخلي با نام MVM 530 شناخته مي شود، اولين بار در سال 2006 با سه موتور مختلف 1.5 ليتري، 1.8 ليتري و 2 ليتري با دو گيربكس 5 سرعته دستي و 4 سرعته اتوماتيك عرضه شد. براي مشتريان موجود است.

اين خودرو علاوه بر چين در كشورهاي مختلفي مانند مصر، اوكراين، روسيه و ايران توليد مي شد. در داخل سيلندرهاي خود مي توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نيوتن متر گشتاور توليد كند. در بازار ايران در سال 1389 بود كه ام وي ام 530 سدان متولد شد و تنها پس از 6 سال فعاليت در كشور، توليد آن در سال 1395 متوقف شد تا ظرفيت توليد اين شركت به محصولاتي بهتر و جذاب تر اختصاص يابد.

 

 

 

داخل ام وي ام 530

مانند طراحي بيروني، در داخل كابين نبايد انتظار داشبورد جذاب و پيشرفته اي داشت، اما نسبت به قيمت خودرو كيفيت خوبي دارد و مي توان بر ظاهر ساده آن غلبه كرد. طراحي داخلي بسيار ساده است و كيفيت داشبورد نيز به مرور زمان افت كرده است. البته چري در اين سال ها اقدامات زيادي در اين زمينه انجام داده است و اكنون كيفيت متريال داخلي خودروهاي چري بهبود چشمگيري پيدا كرده است. فروشگاه ديجي كار بصورت مستقيم لوازم يدكي ام وي ام 530 را بصورت آنلاين و حضوري در خيابان ملت تهران (چراغ برق) عرضه ميكند.

طراحي ام وي ام 530

ام وي ام 530 از نظر ظاهري حرف زيادي براي گفتن ندارد و طراحي نه چندان جالب آن در كنار رينگ ها و لاستيك هاي كوچك اين شركت با وجود بدنه بزرگ و صندوق عقب مكعبي شكل، ناهماهنگ و نه چندان مناسب را نشان مي دهد. -طراحي جالب با توجه به شرايط بازار و قيمت اين خودرو براي فروش، اين امر باعث مي شود ارزش خريد اين خودرو حتي در مقايسه با خودروهاي توليد داخل بسيار پايين باشد.

البته رقباي اين خودرو شرايط چندان بهتري در بازار ندارند. مثلا تندر 90 با همه مشخصات فني خوبش از نظر ظاهري بسيار ساده و ارزان به نظر مي رسد و خودروي پژو پارس با اينكه طراحي زيباتري دارد اما سال هاست شاهد حضور آن در بازار هستيم و تقريباً چهره اي تكراري با كمترين تغيير در طول سال ها دارد.

به طور كلي طراحي محصولات جديد خودروهاي چيني انتظارات را بالا برده و طراحي محصولات نسل قديمي را به يك فاجعه تبديل كرده است، اما با توجه به شرايط فعلي بازار و رقباي موجود در رده قيمتي اين خودرو، بايد كمي خودمان را ساده كرده و در نظر بگيريم. طراحي ام وي ام 530 قابل قبول است.

مشخصات ام وي ام 530

اين خودرو در زمان تحويل با 3 موتور چهار سيلندر بنزيني با حجم 1.5 ليتري 1.8 ليتري و 2 ليتري عرضه شد و با دو گيربكس 5 سرعته و 4 سرعته اتوماتيك دستي اما در دسترس مشتريان قرار گرفت. بزرگترين نسخه بازار داخلي با حجم 1971 سانتي متر مكعب و جفت با گيربكس 5 سرعته دستي به مشتريان عرضه شد.

 

 

 

اين موتور با مصرف سوخت 6.8 ليتر در شرايط استاندارد مي تواند 139 اسب بخار قدرت در محدوده 5750 دور در دقيقه و حداكثر گشتاور 182 نيوتن متر در محدوده 4500 دور در دقيقه توليد كند كه با استفاده از گيربكس 5 سرعته دستي بر روي آن دريافت و منتقل مي شود. چرخ هاي جلو، در 12 ثانيه مي توانيد از حالت سكون به سرعت 100 كيلومتر در ساعت برسيد.

ام وي ام 530 به طور كلي با طول 4552 ميلي متر، عرض 1750 ميلي متر و ارتفاع 1483 ميلي متر ساخته مي شود كه در مجموع وزن اين خودرو را به حدود 1290 كيلوگرم رساند.بهترين فروشگاه اينترنتي براي خريد با بالاترين كيفيت و بهترين قيمت لوازم يدكي ام وي ام ديجي كار مي باشد كه شما ميتوانيد براحتي كليه نياز هاي خودروي خود را تهياه كنيد.يكي از پر مصرف ترين قطعه مصرفي اين مدل خودرو سپر عقب ام وي ام 530 مي باشد كه در تصادفات معمولا آسيب مي بيند.

منبع: ديده بان ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۱:۴۷ توسط:بتري موضوع: نظرات (0)